


Kontakt
Vi står klar til at hjælpe dig
Kontakt os
Har du spørgsmål vedrørende Bekey og vores adgangsløsninger, er du velkommen til at kontakte os.
info@bekey.dk
Ring til os
Mandag – torsdag : 08.00-16.00
Fredag : 08.00-15.30
Akut behov for hjælp?
Eksisterende kunder kan kontakte vores vagttelefon 24/7 alle ugens dage

FAQ
Q: Kan man kopiere nøglerne? |
A: Nej det er ikke muligt at kopiere nøglerne, da de er krypteret. |
Q: Hvilken teknologi anvendes der? |
A: Bluetooth teknologi. Chippen kan kun ses i oversigten af bluetooth enheder for dem som har adgang til den. Dvs. du kan ikke som fremmed står foran en opgangsdør og fange signalet med din telefon. |
Q: Hvem får adgang til opgangen? |
A: Der bliver KUN givet adgang til personer med et legitimt ærinde i opgangen. Det kan f.eks. være en hjemmeplejer der skal besøge en ældre borger, en omdeler med lokalavisen eller en der skal aflevere en måltidskasse. |
Q: Kan beboerne, eller deres familie og venner, logge sig på systemet og få adgang via App’en? |
A: Nej det er ikke på nuværende tidspunkt muligt for andre at logge sig på systemet. |
Q: Hvad sker der hvis dørtelefonen svigter pga. der er Bekey installeret? |
A: Så udbedrer Bekey fejlen. |
Q: Hvad er jeres erfaring med at installere i forskellige dørtelefonsanlæg? |
A: Vi er monteret i halvdelen af alle aflåste opgange i Storkøbenhavn og har derfor god ekspertise (mere end 20.000 opgange). Vi er ligeledes certificeret partnere af de største producenter af dørtelefoner. |
Q: Har I autoriseret personale til at installere i dørtelefonen og på hoveddøren? |
A: Ja, vi har kun autoriseret personale til at installere, typisk faguddannet låsesmede eller elektrikere. Vi har for tiden 10 ansatte montører. |
Q: Hvis anlægget går i stykker fordi jeres montører har gjort en fejl – hvad så? |
A: Så erstatter Bekey dørtelefonen. |
Q: Hvor mange steder sidder der Bekey? |
A: Bekey er allerede installeret i halvdelen af alle Storkøbenhavns opgange. Det er en sikker og afprøvet teknologi. |
Q: Påvirker det forsikringen at der monteres Bekey? |
A: Nej det har vi ikke kendskab til. |
Q: Kan man se den lille chip som monteres i dørtelefonen? |
A: Nej den er helt usynlig da den er monteret på indersiden af dørtelefonen. |
Q: Hvor sikkert er det at anvende Bekey? |
A: Som regel påpeger vi, at det er mere sikkert at anvende Bekey end det er at anvende en almindelig fysisk nøgle. Ofte er der flere fysiske nøgler i omløb, som der ikke er kontrol med. Med Bekey er det kun muligt at komme ind i den låste opgang, hvis du har et ærinde. Desuden er det muligt at se en log i systemet over hvem som har åbnet døren og hvornår. |
Q: Kan min dør blive hacket, så uvedkommende får adgang til opgangen? |
A: Bekeys løsning er krypteret på samme niveau som NEM-ID, og vi forbedrer løbende løsningen for at sikre den bedst mulige sikkerhed, så kun dem der må komme ind, kan komme ind. |
Q: Hvorfor skal der gives tilladelse til at andre end avisbudene kan anvende Bekey? |
A: Bekey bygger en infrastruktur som muliggør at bl.a. hjemmeplejen dagligt kan hjælpe de mere end 6.000 ældre borgere i Københavns Kommune, der modtager hjemmehjælp. Derudover ser vi et stigende antal ukontrollerede adgange, som gives til f.eks. distributører af mad, varer og tryksager mv. Disse trykker blot på dørtelefonanlægget og håber på at komme ind. Det generer dels beboerne samtidig med at det er usikkert hvem man lukker ind. Ved at anvende Bekey vil det kun være personer med et legitimt ærinde som får adgang til opgangen. |
Q: Vi har brugt mange penge på dørtelefonanlæg og skiftet nøgler ud. Vi er derfor bekymret for om jeres chip er fremtidssikret og om den kan ”forstyrre” noget i vores dørtelefon rent teknisk. |
A: Vores chip er yderst avanceret, men alligevel meget simpel at installere. Chippen forstyrrer ikke jeres anlæg, og er fremtidssikret ved bl.a. at den er godkendt af de største producenter af dørtelefoner. |
Q: Der er for nyligt blevet installeret Bekey i min opgang, men der bliver stadigvæk ringet på døren når jeg bestiller varer – virker det ikke? |
A: Bekey står udelukkende for at etablere og vedligeholde den infrastruktur der muliggør at opgangsdøren kan åbnes digitalt. Når du bestiller mad, varer og tryksager mv. til levering på din bopæl, afhænger leveringsmetoden altid af den leverandør du bestiller hos. Du kan se hvilke leverandører der i dag samarbejder med Bekey her. |
Q: Kan Bekeys kunder så bare komme ind alle steder med Bekey? |
A: Der tildeles kun nøgler til brugere på baggrund af et legitimt ærinde (fx bestilling af måltidskasse fra beboer til levering eller hjemmeplejer som skal ind til plejekrævende borger), behov, opgave eller lignende. Dvs. en reklameomdeler kun får adgang til de opgangsdøre, som der skal leveres reklamer til. |
Q: Vi har givet tilladelse til at Bekey må installere i vores opgang, men vi vil gerne se, hvem der så bruger adgangen til vores opgang – hvordan ser vi det? |
A: Bekey er i gang med at lave en side til opgangsejere, hvor man kan se, hvem der har adgang og hvornår de sidst har åbnet opgangsdøren. |
Q: Er det muligt at få ændret kontaktperson ifm. opgangstilladelser? |
A: Ja, det er muligt. Lige nu kan du blot ringe til Bekey og vi sørger for at registrere det. På sigt vil det være muligt at ændre selv via en selvbetjeningsløsning. |
Q: Jeg vil gerne vide, hvis I installerer eller ændrer noget på min opgangsdør – hvordan får jeg det at vide? |
A: Bekey er på vej til at udvikle en løsning, hvor du får besked, hvis Bekey installerer, opdaterer eller udskifter løsningen. |
Q: Min forening ønsker at få installeret Bekey, hvordan gør vi det? |
A: Ring eller skriv til Bekey, så sørger vi for en installation i jeres opgang hurtigst muligt. Vi arbejder ligeledes på en løsning, hvor man selv kan indmelde det elektronisk. Husk at det er formanden eller bestyrelsen i jeres forening som skal godkende installation af Bekey i opgangen. |
Q: Vores forening har installeret en Bekey løsning, men det virker ikke lige nu, hvor kan jeg fejlmelde den? |
A: Du kan fejlmelde her drift@bekey.dk |
Q: Der er sket noget i vores opgang, og vi vil gerne have at vide om det kunne være nogle af jeres kunder? |
A: Bekey er i gang med at lave en side til opgangsejere, hvor man kan se, hvem der har adgang og hvornår de sidst har åbnet opgangsdøren. Indtil den er udviklet er du velkommen til at kontakte os. Så hjælper vi jer. |
Q: Kan jeg stadig anvende min almindelige nøgle til min hovedør? |
A: Ja – Bekey ændrer ikke ved låsen, men tilføjer en motor til den indvendige vrider. Derfor kan du og dine pårørende fortsat anvende de almindelige fysiske nøgler som vanligt. |
Q: Tager min dør skade ved montering? |
A: Nej – SmartLocken anvender de eksisterende skruehuller på indersiden af døren, og når enheden afmonteres, vil den oprindelige vrider og evt. langskilt mv. blive reetableret. |
Q: Hvorfor skal jeg have Bekey? |
A: Bekey er en løsning til hjemmeplejen, så de slipper for usikkerheden og besværet ved at håndtere borgernes mange fysiske nøgler. Den digitale løsning er mere sikker og fleksibel, og er med til at skabe en bedre service. |
Q: Hvem kan åbne min dør? |
A: Hjemmeplejen er ansvarlig for at visitere borgere i kommunen til Bekey, samt at administrere adgangen til relevant personale. Det kan variere på hvilket grundlag kommunen vælger at visitere, men det er ofte på baggrund af serviceydelser som fx hjemmepleje, hjemmesygepleje, madlevering, rengøring eller lignende. |